Friday, October 16, 2009

Teman saya itu..

14 0kt...
Ada sesuatu yang saya nak ceritakan tentang tarikh tersebut..
hari tersebut adalah hari ulangtahun kelahiran seorang teman saya.. ya,teman..teman tapi mesra gitulah lebih kurang...tanggal 14 oktober yang lalu adalah ulangtahun kelahiran teman saya itu yang ke 24..pada mulanya saya dah hampir terlupa..nasib baik saya selalu on facebook dan kat situ ada birthday reminder..nasib baik tidak terlepas..kalau tidak tentu teman saya akan kecil hati nnt..

saya mula mengenali teman saya ketika saya bekerja 'part time' di McDonald,The Weld..mcd ni agak tersorok d jalan raja chulan..saya bekerja sebagai cashier dan teman saya pula seorang 'rider, atau penghantar makanan ketika itu..saya menyenangi sikap teman saya itu..teman saya itu seorang yang rajin,pendiam dan periang orangnya..dia juga seorang yang sangat mementingkan tugas2 yang diberikan..alahai,macam terlebih puji la pulak kan??

teman saya itu juga melayan saya dengan baik.kami mula berkawan baik pada hari lahir saya yang ke 19.saya dijemput untuk makan malam di sebuah restoren yang istimewa dan pastilah teman saya itu yang belanja.sejak hari itu saya mula menerima kehadiran perasaan yang lain dalam hidup saya.ntah la,saya malas nak terangkan..pasti kalian juga tahu..

perhubungan kami disenangi oleh kawan2 sejawat tetapi tidak oleh kakak saya..tetapi kakak saya tidak melarang.perhubungan itu berlanjutan sehingga saya ditawarkan menyanbung pelajaran ke UiTM.biasala ketika itu jiwa masih muda.rasa sayang nak berjauhan.tapi bermacam2 janji yang kami metrai supaya hubungan kami masih berkekalan.kalau la teman saya itu masih ingat janji2 kami dahulu pasti kami kini lebih bahagia..

perhubungan kami berjalan lancar pada awalnya.teman saya itu pasti akan datang ke Uitm setiap minggu semata2 untuk berjumpa saya.panas tidak berpanjangan apabila teman saya ditawarkan kerja yang lebih baik dan 'income' pn pasti lebih baik.saya terasa seperti diabaikan ktika itu.sedaya upaya saya bertahan untuk sabar dengan sikap teman saya itu.sering kali panggilan dan sms tidak berbalas.

sehinggalah kemuncaknya apabila saya mengambil keputusan untuk tunggu dan lihat.kepada kawan2 saya ceritakan masalan saya dan teman saya itu.ketika proses tunggu dan lihat itu teman saya tidak pernah menghubungi saya.bukan sehari,bukan seminggu tetapi hampir enam bulan.ya enam bulan.klu kawin dah boleh minta fasakh di mahkamah.saya minta pendapat kawan2 saya yang lain.masing2 memberi pendapat bahawa teman saya itu sudah tidak perlukan saya lagi.mungkin sudah berjumpa kekasih hati yang baru.walaupun pada mulanya saya sedih tetapi akhirnya saya dapat terima kenyataan yang teman saya itu bukan untuk saya..

saya tidak kisah apa yang teman saya lakukan kepada saya.malah saya tidak langsung menyimpan dendam.tapi kini saya keliru kenapa teman saya itu muncul kembali mencari saya.setelah saya ditinggalkan dan hati saya disakiti teman saya itu masih lagi menaruh harapan untuk kembali pada saya.

pada hari ulangtahun teman saya itu baru2 ini,teman saya itu menghadiahi saya bunga.saya agak terkejut kerana sepatutnya teman saya itu yang patut menerima hadiah daripada saya.sekuntum bunga ros merah yang masih segar dihiasi dengan bunga2 kecil di sekelilingnya.saya tidak ambil pusing langsung dengan pemberian teman saya itu.sehingga tadi teman saya itu seolah2 memberi 'hint' supaya saya memahami pemberian ros merah itu..tolonglah,saya tidak suka perkara macam ni berlaku.saya masih sayangkan 'someone' yang telah merawat luka saya selama ini.orang kata 'first love' memang susah nak dilupakan.adakah saya juga begitu?


1. sayangi orang yang menyanyangi kita dengan sepenuh hati.
2.tidak semestinya 1st love adalah yang terakhir
3.saya tidak akan pergi selagi saya masih diperlukan disisi.tolonglah faham.
4.orang kata saya kasar dan tidak romantik.saya peduli aapa.

p/s:kenapa tiba2 ber'saya'2?


0 Comments:

Post a Comment