Sunday, October 17, 2010

Malam yang gelap

Dah dekat k0l 12 mlm..still xnmpak tanda2 mgantuk.2 la duk pulun tido siang weekend ni.dah xleh tido..esok nk masuk keje balik.aduhai mata,jom la tido.sblm tdo,pejam mata baca doa.Bismillah...ok dah,jom la beradu...ntah ape dah.xreti dah..
PERMISI~

Penat Nak Mampos~

Minggu sudah adalah minggu yang sangat2 memenatkan..dari hari Isnin ke Jumaat,hari2 ada xtvt.Balik rumah kul 10malam.dah macam ape ntah.nasib baik kerja kerajaan ni xla seteruk kerja kat private lain.boleh la curi2 nak lelap barang seminit dua...
Hari yang memenatkna bermula pada hari isnin.Selection untuk game boling.lama dah xg main binatang ni.oppss,bukan binatang,game ni. gile tercabar ngan oficemate2 lain..tapi teruk2 pn dpt gak top 5.boleh dibanggakan la kan???ok la 2..bukan selalu main pun...
hari selasa kitorang ad training futsal.wah,nmpak mcm gempak je kan..padahal xpenah masuk court futsal 2 pn..fut(food) court slalu la..hahhahaha..main je la.tibai sepak sana sini..yang penting involved..jadi simpanan pn jadilah kan???not bad wut..
Rabu seperti yang diwar-warkan,ade friendly match ngan team MOSTI...tgk diorg je dah cuak n kect2 perut..maklumla,my 1st futsal match..ntah hape angin taufan melanda,im selected as STRIKER...repeatition,STRIKER...hahahhaha..xsangka la beb...kaki bangku pn boleh main..yang penting???? KERJASAMA...dan keputusannya of course la kitorang MENANG sorak..hahahahha..kalah goal 4-2 rasanya..the best is the 2 goals are from my 'kaki bangku's' leg...hahahhahaha..xcaya??xpe,tpulang..
Khamis n jumaat continue with netball training.ni lg 1..lemah betul nk jaga kaki..
gerak cket xboleh..langgar sket xboleh.mmg girls2 yg budget ayu je la boleh main game ni..saya???saya separa ayu...so,sy mintak jd reserved je.klu nk main on court pn,sy nk jadi WA..boleh x coach???wink.
hmmm,amacam ad gaya macam atlet kebangsaan x??hahaha..sje je suka2 join game2 ni..nk cari masa nk g jog ke mmg sush la nk dapt..at least mcm ni boleh gak bakar lemak yang ada kat badan..hehehe..

Oh ye,congratulations to KASH..dapat keje as Penolong Pegawai IT kat UPM..rezeki ada di mana2..hopefully dpt lepak same2 gak pas ni...

Tuesday, October 12, 2010

Terasa malas

Sejak dua menjak ni saya macam dah malas nak update bolg yang dah berhabuk dan bersawang2 ni..lagipun tak ada pembaca yang setia pn.so tak ade masalah saya update ataupun tidak.hanya untuk suka2 je..BOLEH??
hmmm sekarang tentatif program hari2 agak bizi ngan aktiviti2 yang pelbagai..wah,macam yb plak.sejak start raya sampai la habis raya,setiap mgg pasti ada sahaja jemputan ke sana n ke sini..alhamdulillah masih ada kawan-kawan yang setia disamping.tahniah juga pada kawan2 yang telah mendirikan rumah tangga n yang dah bertunang..waahhh,advance la korang..semoga bahgia sehingga ke anak cucu..
nak tulis banyak2 tapi nanti la..daa~

Thursday, September 30, 2010

Really love those words

LIFE IS TOO SHORT TO WASTE TIME HATING PEOPLE

  • Never be awful to anyone, that person you were awful to may teach you the most.
  • Always remember...you are a somebody, God didn't take the time to create a nobody.
  • Always smile, you never know whose day you might be making.
  • Never 'forget' to say hi to anyone, never miss the chance to laugh or smile, never get too caught up in yourself that you forget to help others.
  • Never forget that you aren't the only one with problems, and most of all...
  • Never forget that when you feel like you only have one friend, that friend will remind you of all the others.
  • If you forget about all the bad things in life, the good will take over.
  • If fear is staring you in the face, close your eyes so you don't have to look at it.
  • Be yourself, you can't be anyone else...The best you can be is you!-
Written by Crystin Miller

Friday, September 24, 2010

Watch out!!!

Dapat dari FB~

20 Perkara Yang Membuatkan Wanita Membenci Lelaki Ntah ler betul ke itdak nie macik2 dan sesape je lah cuba kasik pendapat korang betul ke tidak nih??? banyak sangat nie.

1. MENINGGIKAN SUARA

Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA

Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya

3. SUKA 'CUCI MATA'

Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG

Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-..aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?

5. EGO

Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya

6. MENIPU

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak ,,munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-..teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-..terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN

Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

I Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya... Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA

Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN

Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka ,,tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA

Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-..pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…

13. PANAS BARAN Aduiii…

Masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawa..b dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK

Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR

Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macammacam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH

Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN

Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawankawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-..bolehnya mahu si dia terang-..terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-..tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT

Lelaki ni ramai yang pakar memutar-..belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda

20. SUKA KONTROL MACHO

Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-..bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga

Thursday, September 9, 2010

last day of ramadhan

last day..fuh,macam apa je kan..pejam celik pejam celik beberapa juta kali dah diambang syawal.sekejap je masa berlalu..berakhirnya ramadhan.tapi kenapa rasa macam kosong sangat ramadhan tahun ni.mungkin tak ada majlis buka puasa ramai2 macam waktu study dulu..ooo,sebenarnya saya merindui zaman study.rindu kawan2 yang gila2..
k la,nak blik la..boring sudah~

Wednesday, September 8, 2010

Salam aidilfitri

Esok @ lusa dah nak raya.tapi saya macam tak ada perasaan je nak raya.esok pun still kerja lagi..hmmmm,baju raya pun tak ambil lagi kat tukang jahit.ntah siap ntah tidak..malas nak amik tau.come on la..
RAYA MOOD mana kau menghilang????

Apa pun di kesempatan ini,saya nak mimtak maaf zahir dan batin atas semua kekurangan diri ini..
bak kata pepatah : "nobody perfect,i am nobody"hehehehehe..merepek~

Thursday, September 2, 2010

myself

Marah pada diri sendiri..kenapa la bodoh sangat..kau dah memperbodohkan dirimu sendiri sayang..kuatkan hati..jangan bermain-main dengan api...you are not strong enough...lepaskan dia.dia bukan milikmu yang hakiki..berserah pada Allah..He knows better the best for yourself!

Tuesday, August 10, 2010

Bonda

Ahad lepas berkesempatan melawat pusara arwah mak..keluar rumah lebih kurang pukul 8.30 pagi pas mandi2 n siap pakai baju.mula2 kak ngah suruh pakai baju kurung..sopan sikit katanya.tapi saya memilih untuk memakai seluar dan tshirt sahaja.leceh pakai baju kurung ni.kang jalan2 kat kubur ada yang mengintai macam mana??hehehehe..merepek..

sampai kawasan perkuburan kampung jenderam hulu lebih kurang 10mnt kemudian.cari parking paling dekat ngan kubur mak..takut gak kang parking2 terlajak atas kubur org lain plak.naya...

dengan langkah perlahan dan hati yang berdebar2,saya menuju ke kubur bonda yang tercinta.betapa saya tidak dapat menahan air mata walaupun belum sampai ke tempat yang dituju.
sesampai di pusara ibu saya terus duduk dan berteleku sambil membaca surah al fatihah.sungguh,rindu yang selama ini berbeku dalam dada terhambur juga.perlahan2 surah yasin saya bacakan sedekah untuk arwah bonda.semoga menjadi bekalan untuknya di sana kelak.sambil itu air mata tidak henti2 mengalir.betapa lama sudah mak meninggalkan kami adik beradik..

beberapa perkara saya adukan pada mak.terasa seperti mak masih ada disisi mendengar permasalahan anaknya ini.seperti mak ada untuk mengusap2 kepala saya untuk menenangkan saya.betapa sayunya hati ini...rindunya~

puasa akan bermula pada esok hari.orang kata kalau puasa roh2 orang yang meninggal akanblik ke rumah untuk melihat ahli keluarganya kan??selamat pulang mak..

Tuesday, August 3, 2010

You and Me

the word start
with
A,B,C

the number start
with
1,2,3

the melodies start
with
do,re,me

the LOVES start
with

u & me

Friday, July 30, 2010

Love or Friendship

When I look into your blue eyes
all I see is your thoughts moving inside your head.
I want to say how much I love you and how much I think of you,
but all I get out of me is just looking at you and smiling,
but all I want to hear from you is that you like me
and that you feel the same rage of love like I do.
I don't know what I would do if I never met a sweet guy like you.
All the hugs I got from you didn't feel like anything to me
because I wasn't sure if it was a sign of love or friendship.
When I look up to you
you just wave back with the biggest smile you can possibly give me.



This poem reminds me so much of myself.
Be strong please!!



Thursday, July 29, 2010

Lafaz Yang Tersimpan

Special dedication for my late beloved mother.
Tetiba rasa rindu bangat....

Luluh hatiku yang sayu
Menatap wajahmu tenang dalam lena
Kasih ku zahirkan laku
Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya

Dan raut tuamu membekas jiwaku

Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu

Betapa sukarnya menyusun bicara

Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar
Tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang
Melindungkan kalimah rahsia

Masih kubiarkan waktu

Melarikan lafaz kasihku padamu

Mengapakah sukar menyusun bicara

Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar
Tingkah
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia

Apakah yang hilang andai dilisankan

Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan atur kata

Tiada lagi ertinya pengucapan

Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Menggantikan lafaz yang tersimpan

Friday, July 23, 2010

Frust!!!

Frust..
dah tak tau nak cakap macam mana lagi..
dah la terpulang la..
malas dah nak fikir...

Thursday, July 22, 2010

Hapdate

Rasa dah lama tak mencoret dalam blog ni.hari 2 bukan main berazam nak wat at least 1 entry sehari.atas sebab kekangan masa yang terhad untuk berfoya2 di web2 yang tidak sepatutnya,hasrat murni lagi suci terus terbantut begitu saja.ini pun curi2 masa nak update blog ni.rasa2nya dah bersawang2 dah blog saya ni.xde sapa pun nak tolong bersihkan.kesian kat saya kan???

Dah hampir ke penghujung bulan julai.cepatnya masa berlalu..saya pula makin tua,tapi makin chomey..ooopppssss,sila jangan jeles..macam2 yang berlaku dalam hidup.perlu tempuhi dengan sabar.kadang2 tak boleh nak bersabar,naik hangin satu badan.nasibla siapa yang kena.selalunya abang sayang saya yang selalu kena marah ngan saya.kesian dia..nasib baik dia jenis cool je.sebab 2 saya sayang dia..ceh,perasan..hahahhaa..suka2!

Sejak dua menjak ni nafsu makan makin merosot.perut lapar saje,tapi bile tengok makanan langsung patah selera.azabnya bila Allah tarik nafsu makan ni..badan jadi letih,rasa tak bermaya dan air sahaja yang jadi alas perut bagi tak lapar sangat.harap2 bulan puasa nanti nafsu makan akan seperti ini juga.boleh berjimat kan??selaian 2 diet juga menjadi..aaahh pe yang merepek2 ni..xpe,saya memamng suka merepek..

Kawan2 saya dah excited nak apply cuti untuk raya nanti.tapi saya masih bingung nak apply bila.macam mana ni.saya rasa macam xda feel lagi nak raya.maybe sebab belum start berpuasa.hhmmm,jangan nnt saya pula yang terlebih2 beraya sakan.TERLEBIH SUDAH..
Cukupla 2.banyak membebel kang ntah apa2 lagi yang saya ngarutkan.sampai bertemu lagi.

Tuesday, July 13, 2010

Please give me chance

Wednesday, July 7, 2010

Daily Routine

hari-hari yang dilalui sekarang sgt memenatkan.walau bagaimanapun saya puas dan seronok buat semua tu..

ni la rutin harian saya.lebih kurang

6.15pg - bangun,mandi2,subuh (kalau boleh)
7.00pg - pakai baju bersiap2 nak pergi kerja.sebelum pergi kerja kena masak air untuk baby mukhriz n masak air mandi kak ngah.sediakan baju yang baby mukhriz nak pakai pagi 2 n pampers yang secukupnya sehingga saya balik kerja

8pg - 5ptg - di ofis

5.30ptg - sampai umah,masak air untuk mandi baby mukhriz n kak ngah.pastu prepare barang2 nak masak plak..
6.00ptg - mandikan baby mukhriz,pakaikan baju,siap bedak n make up bagai..pas tu bagi susu n tidurkan baby mukhriz..
6.45 ptg - masak untuk my family.biasanya lauk yang simple2.tak larat nak wat yang leceh2..panaskan lauk kak ngah,refill thermos air panas...
7.30mlm - mandi.sambil mandi basuh baju baby mukhriz.masuk kain dalam washing machine..basuh..
8.00mlm - solat maghrib n tgk berita jap
8.30mlm - hidangkan makan malam kak ngah.saya pn makan malam jugak..
9.00mlm - pas habis berita,gosok baju kerja yang nak pakai esoknya.tgk tv sket2..kemas2 rumah pe yang patut.
10.30/11.00mlm- biasanya time2 mcm ni saya dah tdo.hari2 yang dilalui sangat2 memenatkan..


p/s : mohon maaf kepada rakan2 yang ajak saya lepak dan keluar.sesungguhnya saya sangat sibuk.nak keluar dengan abang sayang juga tidak sempat.harap memahami...
saya tak ada mak...

Wednesday, June 30, 2010

Kenapa?

Kenapa saya sayang sangat kat abang sayang saya...
  1. sebab dia je yang faham perangai saya
  2. dia yang tahan perangai pelik2 saya
  3. dia yang tahan karenah saya yang mengada2
  4. dia yang banyak bagi moral dan support kat saya.
  5. dia yang banyak sokong apa pun yang saya buat walaupun kadang2 benda yang saya nak wat 2 benda gila.
  6. dia yang faham macam mana family saya.
  7. dia yang boleh buat saya tersenyum, ketawa dan menangis
  8. dia yang sabar memujuk saya kalau saya merajuk walaupun bukan salah dia
  9. dia yang tak putus2 bagi nasihat untuk kebaikan saya walaupun saya degil
  10. dia yang sayang saya sepenuh jiwa dan raga
saya rasa bertuah dipertemukan dengn lelaki ini..semoga Allah permudahkan jodoh kami..

Thursday, June 24, 2010

Lelaki ini~


Susah untuk memahami seorang lelaki....
  1. Jika kamu melayannya dengan baik,dia fikir kamu jatuh cinta padanya.Jika tidak,kamu akan dianggapnya sombong
  2. Jika kamu berpakaian cantik,dia fikir kamu sedang meggodanya,jika tidakdia kata kamu kekampungan
  3. Jika kamu bedebat dengannya,dia kata kamu keras kepala.jika kamu berdiam diri dia kata kamu rendah IQ
  4. Jika kamu lebih pinta daripadanya dia akan jatuh air muka.jika dia lebih pintar, dia bilang dia hebat.
  5. jika kamu tidak cinta padanya,dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.Jika kamu mencintainya,dia akan cuba meninggalkan kamu
  6. Jika kamu beritahu dia masalah kamu,dia anggap kamu menyusahkan.Jika tidak dia tuduh kamu tidak mempercayaimu
  7. Jika kamu cerewet padanya,dia anggap kamu seperti pengasuh.Jika dia yang cerewet dia kata dia mengambil berat.
  8. Jika Kamu mungkir janji,kamu tidak boleh dipercayai.Jika dia mungkir janjidia melakukan kerana terpaksa
  9. Jika kamu menyakitinya,kamu sangat kejam.Jika dia menyakiti kamu,dia kata kamu terlalu sensitif.
  10. Jika kaum lelaki membaca ini nescaya mereka tidak akan mengakuinya..

LUMRAH~

Monday, June 21, 2010

Terkedu

Saya pun tak tahu kenapa air mata ni cepat sangat nak mengalir.dari semalam lagi.mungkin sebab 'si dia' dah nak datang.salahkah ke saya minta installer tu sedangkan memang saya perlukan?bukan saya nak saja2.itupun salah ke?okay tak pa la..memang SAYA KUAT KOMEN!!!
baiklah,mulai hari ini saya akan senyap saja.saya akan cuba tak menyusahkan orang lain.

...TERIMA KASIH SEMUA...



hati terasa sayu sangat.tolonglah air mata,jangan keluar saat ni..bedebah,kau keluar juga..

pengubat hati penawar duka

Ada kaum wanita berkata,,, “susah menjadi wanita ISLAM”. Lihat saja peraturan dibawah ini :
1. Wanita auratnya lebih susah dijaga dibanding lelaki.
2. Wanita perlu meminta izin dari suaminya apabila mau keluar rumah tetapi tidak sebaliknya.
3. Wanita saksinya kurang dibanding lelaki.
4. Wanita menerima pusaka atau warisan kurang dari lelaki.
5. Wanita harus menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.
6. Wanita wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya.
7. Talak ada di tangan suami dan bukan isteri.
8. Wanita kurang beribadah kerana masalah haid dan nifas yang tidak dialami lelaki.

PERNAHKAH KITA BERFIKIR SEBALIKNYA…??
Aurat serta perhiasan wanita adalah suatu yang sangat mahal dan berharga…
makanya..

Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yang teraman dan terbaik. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiarkan terserak, bukan? Itulah bandingannya antara seorang muslimah dgn pompuan jalanan.

Satu:
Wanita perlu taat kepada suami, tetapi lelaki pun wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapaknya. Bukankah ibu adalah seorang wanita?

Dua:
Wanita menerima pusaka atau warisan kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya.
Manakala lelaki menerima pusaka atau warisan, ia akan menggunakan hartanya untuk isteri dan anak-anaknya.

Tiga:
Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala makhluk, malaikat, dan seluruh makhluk Allah di muka bumi ini, dan matinya jika saat melahirkan adalah syahid.

Empat:
Di akhirat kelak, seorang lelaki akan mempertanggungjawabkan 4 wanita ini:
Isterinya, ibunya, anak perempuannya, dan saudara perempuannya.

Lima:
Seorang wanita pula, tanggung jawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki ini:
Suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara, lelakinya.

Enam:
Seorang wanita boleh memasuki pintu syurga melalui pintu manapun yang disukainya cukup dengan 4 syarat saja :
Solat 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, taat pada suaminya dan menjaga kehormatannya.

Tujuh:
Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat pada suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH, ia akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang
fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaAllah…
demikian sayangnya Allah pada wanita, kan?
Bagaimana……? Masih merasa tidak adil?
masih tak nak jaga aurat??
Berbahagialah menjadi seorang Muslimah!!!

Thursday, June 17, 2010

Wanita Bergelar Isteri

Dapat article ni dari FB kak mas..sangat2 menyentuh perasaan di kala ini


* Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu berarti dia tidak dapat menahannya lagi...

* Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

* Jika kau membiarkannya pergi,dia tidak akan kembali menjadi dirinya yg dulu, selamanya!

* Seorang istri tidak akan menangis dgn mudah, kecuali di depan org yg sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

* Seorang isteri tidak akan menangis dng mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu, dia akan menurunkan rasa EGOnya.

* Wahai suami2,jika seorang isteri pernah menangis krnmu,tolong pegang tangannya dng penuh pengertian. Karena dia adalah org yg akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam ...

* Wahai suami2, jika seorang isteri menangis karenamu, tolong jng menyia nyiakannya.

* Mgkn, krn keputusanmu, kau merusak kehidupannya.

* Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis krnmu. Lihatlah jauh kedlm matanya. Dptkah kau
lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya karenamu ?

Pada hari penciptaan PEREMPUAN. MALAIKAT bertanya kepada TUHAN
" Apakah keistimewaan dari ciptaanMU ini ? "

Lalu TUHAN menjawab
"Ada banyak KEISTIMEWAAN yang dimiliki oleh ciptaanKU ini".. Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

* TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

* SENYUMAN'nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

* PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

* Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

* Dia TERHARU,Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya...

* Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN'nya. .

* Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN.., Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

* TETESAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal..."...Apa itu Yaa TUHAN ??
Bahwa "Betapa, BERHARGAnya dia"...



Betapa bangganya saya diciptakan sebagai wanita..

Monday, June 14, 2010

Thank you..

I like red,but i got blue..
anyway thank you to my lovely sis for the nice sweet present..
i know you know what i need..
hahahaha...
A BIG THANK YOU!!!

Thursday, June 10, 2010

10 Jun 2010


Hari ini hari lahir abang sayang saya.semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.
Alhamdulillah masih sihat..Syukur~

Masih tercari-cari hadiah paling sesuai untuk abang sayang saya

ini antara yang telintas di kepala otak saya skarang.nak beli yang mahal2 tak mampu la plak.




1. Jaket @ sweater


2. Wallet



3. Jam Tangan


Agak2 mana yang sesuai untuk lelaki ye..hmmm ni la saat paling saya tak suka.i have 2 make decision.nak bagi semua kopak la poket saya.hmmm,kalau tak bagi ape2 boleh??

Wednesday, June 9, 2010

My Heart

seperti mendapat satu keyakinan yang pasti..
hati saya masih untuk 1st Faiz..
(2 faizs)
terima kasih Ya Allah


esok

Esok hari lahir abang sayang saya.masih terfikir2 hadiah yang hendak dibeli.apakah yang paling sesuai?ala,susahla nak cari hadiah untuk kaum adam ni...hmmm..tengok la nanti.apa yang berkenan~

Sunday, June 6, 2010

Letih wo...

Setelah sekian lame tidak berjogging,akhirnya pagi tadi cita2 saya yang sudah hampir 2tahun ini tercapai.gila la.dekat 2tahun xjogging.no wonder la badan you dah x macam dulu..hahahaha.kenape dengan dulu??dulu rasa macam fit sikit.jalan banyak pun still maintain je.sekarang jalan sikit pun dah mengeluh.atas usaha keras abang sayang,akhirnya impian jadi kenyataan.kesian abang sayang saya bangun awal ketika hujung minggu.thanks my dear.sumpah penat!!baru lima minit berjogging,saya dah slow macam ikan menggelupur kena mata kail.hahaha,sesuai ke perumpaan 2??argh lantak.dapat la satu setengah pusingan lebih kurang.lokasi berjogging adalah rahsia sebab nanti ada spy nak ikut..hahaha..kalau wa tau,mesti nak join la 2.wa kan nak susut...hahaha..hopefully dapat jog lagi sebab saya nak sihat sampai tua...

BADAN SIHAT< >OTAK CERGAS

1. kaki sakit dan rasa macam kebas nak berjalan.adoyai....inilah bahana rajin sangat bersenam.

Friday, June 4, 2010

Khas untuk SAIDATUL












thanx 2 dd coz fwd this..
selamat mencuba sayang~

Wednesday, June 2, 2010

Shahir AF8




Kebahagiaan Dalam Perpisahan oleh Shahir AF8

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

Ulang rangkap 3 dan 4

Kebahagiaan… dalam perpisahan…

Lagu: Edry Abd Halim (KRU Publishing)
Lirik: Edry Abd Halim (KRU Publishing)

Tuesday, June 1, 2010

Jun olredi

Berakhir sudah May yang sangat bermakna pada diri saya.macam2 terjadi pada bulan May yang lepas. sweet and sour semua ada.randomly apa yang berlaku dalam bulan May

18 may 2010 - saya kemalangan terlanggar lopak.rasa macam superman terbang atas jalan.habis tangan kaki luka-luki dan calar balar.kain baju kurung berlobang 2.sweater merah kegemaran dan kesanyangan saya juga koyak.dapat mc 2 hari.

19 may 2010 - mc dua hari pergi bercuti ke penang.tenangkan fikiran.walaupun badan masih sakit2,kerana nak berjalan,tahan saja la.hanya bersantai.tidak berjalan ke mana2 pun di penang.khamis malam bertolak pulang..

20 may 2010 - my mom birthday.tapi saya tidak mungkin dapat meraikannya bersama beliau.hanya doa yang dapat anakanda kirimkan buat bonda di sana..

24 may 2010 - wave biru kehabisan minyak di persimpangan.sudah la lambat.dia buat hal pula.mujur kash datang membantu.wonderpet datang membantu,eh silap2..terima kasih,kash.

28 may 2010 - wesak day.keluar jalan2 dengan keluarga kakak dan yang paling seronok abang sayang pun turut serta.hmm,biasala.dah lama kami tidak keluar berdua sahaja.nasib baik ketika di mines,abang ipar sporting bagi kami privacy untuk berjalan bersama.dapat la bermanja2 sikit..arrgghhh gatalnya awak.ingat awak masih belum ada apa2 ikatan.hehehe..

30 may 2010 - hari lahir saya.semoga dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki dan diberkati Allah selalu.InsyaAllah.

hari ini sudah masuk bulan Jun.hampir ke pertengahan tahun.adakah azam tahun baru sudah tercapai???apa ya azam yahun baru?let go for it!!fighting2....

Monday, May 31, 2010

30th may

Ada orang kata bulan May ni bulan kelahiran insan2 yang istimewa. saya bertuah kerana dilahirkan dalam bulan 5 juga.sila jangan jeles.walaupun hampir ke penghujung bulan,tapi still bulan may..semalam hari lahir saya.genaplah umur saya.membesar dan membesar dengan sihat.alhamdulillah.tiada apa yang specialnya hari lahir saya.tiada sambutan khas untuk saya.wahh,sedeynya.tak apalah,bukan budak kecil mahu dirai dengan kek dan belon2 yang banyak.oleh sebab rasa nak sangat ada kelainan dari hari2 yang lain.saya masak sendiri untuk meraikan hari lahir saya.bunyi macam sedih je kan..tapi saya suka.ni la hasilnya.walaupun tak seberapa,cukuplah sekadar pemuas hati sendiri...




ketam masak lemak cili api



tak nampak pulak yang lain2....


oleh sebab xde sambal,sardin pun jadilah....




tembikai ni saya tak masak,potong je.hehehe...




ikan cencaru bakar



cicah air asam

Syukur,masih diberi peluang untuk hidup di bumi Allah ini \(';')/

Rahsia diri si Mei~

Tengah boring2,tetiba terjumpa ini....

  1. Kekerasan hati & degil
  2. Kuat semangat & bermotivasi tinggi.
  3. Pemikiran yg tajam.
  4. Mudah marah apabila tidak dikawal.
  5. Pandai menarik hati org lain & menarik perhatian.
  6. Perasaan yg amat mendalam.
  7. Cantik dr segi mental & fizikal.
  8. Tidak perlu dimotivasikan.
  9. Tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain.
  10. Mudah dipujuk.
  11. Bersikap sistematik (otak kiri).
  12. Kuat daya firasat memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu.
  13. Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit.
  14. Daya khayalan yg tinggi.
  15. Permikiran yg tajam.
  16. Pandai berdebat.
  17. Fizikal yg baik.
  18. Kelemahan sistem pernafasan.
  19. Suka sastera,seni & muzik serta melancong.
  20. Tidak berapa suka duduk dirumah.
  21. Tidak boleh duduk diam.
  22. Tidak punya ramai anak.
  23. Rajin dan bersemangat tinggi.
  24. Agak boros.

Rasanya hampir 70% tepat tentang diri saya.Yang lain, saya kurang pasti.seronok juga boleh angkat bakul angkat sendiri.lalalalala~

Tuesday, May 25, 2010

Two FAIZs

1st Faiz
name die Mohd Faiz..Mengenali dirinya amat menyenangkan hati.seorang yang berterus terang,jujur dalam perhubungan dan terlalu lurus.dia juga mempunyai beberapa ciri2 lelaki yang saya idamkam untuk menjadi suami saya suatu hari nanti.kami mula berkenalan sejak habis SPM kira2 5 setengah tahun yang lalu.saya pun tak ingat sejak bila kami mulai serius tentang hubungan kami.kesian saya,tiada anniversary untuk hubungan kami.usia perkenalan itu membuatkan saya hampir mengenalinya 100%.mungkin.(macam tak pasti je kan???)sejak berkenalan banyak yang kami kongsikan.hampir semua rahsia dan masalah saya saya ceritakan pada dia.benar,beliau sorang pendengar yang bagus,tapi bukan seorang problem solver..tapi saya tak kisah.saya sayang dia sebab siftnya yang menyenangkan.dia tak akan paksa saya perkara2 yang saya tak nak buat.walaupun perkara tu penting untuk saya..contohnya makan ubat..saya memang liat nak makna ubat...he knows that..kesimpulannya,hati saya masih memberi ruang yang besar untuk insan ini.insan ini sangat2 membawa makna dalam hidup saya.terima kasih...

2nd Faiz..
nama dia mohd nor faiz.lain sikit daripada yang di atas.tak banyak yang saya tahu pasal yang ini.saya mengenalinya ketika kami sama2 bekerja sambilan di McDonalds Nilai.awal perkenalan,saya kurang menyenangi dirinya. KEREK seyh...Sejak akhir2 ni,dia dengan gentle meluahkan isi hatinya kepada kakak saya yang memang bekerja di situ sebagai pengurus.dia benar2 nak memikat saya.wah,saya memang terkejut.banyak sebab saya terkejut..kenapa saya yang menjadi pilihan.sedangkan dia mempunyai pakej yang boleh membuat perempuan2 lain tergila2 padanya. seorang yang berupa paras menarik (not bad),bijak,happy go lucky,dan yang penting dia loaded!!sumpah tak tipu.bila saya tanya kenapa kerja lagi sedangkan duit mak ayah bagi pun tak habis.dia dengan selamber boleh jawab.tu duit mak bapak.boring guna duit mak bapak.nak rasa duit sendiri.takkan nak kawin pun nak mak ayah sponsor..cool kan?saya sangat teruja dengan jawapan ni.saya mula menyenangi sikapnya yang rendah diri.walaupun dia terdedah kepada budaya2 yang kurang sihat,saya lihat dia tidak berminat langsung..

banyak lagi yang saya nak ceritakan tentang mereka berdua,tapi masa kurang mengizinkan.

saya harap saya tidak akan tinggalkan yang 1st faiz untuk 2nd faiz ni.saya tidak mahu kasih saya berbelah bahagi.tapi apakan daya,Allah menentukan segalanya.Ya Allah,tetapkan hatiku.jauhkan aku dari sifat was2..

BERKAWAN BIAR BERIBU,
BERKASIH BIAR SATU....

Friday, May 21, 2010

Dedikasi untuk awak...

Kash,
saya geram awak wat macam tu kat saya.geram.seharian saya rasa sakit hati nak sebut nama awak.ntah la,saya pun tak tahu kenapa..

Isnin,dari petang hingga ke malam awak ajak saya keluar dan lepak2 minum.malangnya saya menolak sehebat2nya.bukan apa,saya masih punya keluarga yang saya perlu jaga maruah mereka.saya cuba terangkan dengan sebaik mungkin.malangnya,saya rasa awak salah faham..

Selasa pagi saya datang kerja seperti biasa.apa yang tak biasanya saya terserempak awak dan kamiel on da way pergi mana,saya pun tak tahu.saya berlagak seperti biasa.menanti awak menghampiri tempat saya parking motosikal saya dengan harapan saya boleh menyapa awak.lain yang saya harapkan,lain yang terjadi.awak langsung tak menoleh ke arah say.padahal jarak kita tidaklah sejauh mane.cuma 2-3 meter sahaja.benci sangatkah awak untuk menengur saya seperti hari2 lain. sepeninggalan awak dan kamiel,saya rasa betul2 tersa hati.saya rasa saya pinca awak berkelakuan seperti itu.saya tolak perlawaan awak untuk keluar..

Kash,
saya betul2 sakit hati.seharian saya begitu.waktu awak datang ke meja saya,saya keraskan hati untuk tidak bercakap dengan awak,padahal saya sedang rancak berbual dengan ikhwan dan saya tidak sibuk juga..saya masih tersa hati..petangnya selepasrehat tengah hari,tiba2 PC saya meragam.aduh,saya jadi tidak keruan..selalunya,awakla tempat saya mengadu kalau PC saya ni buat hal.saya berfikir panjang.ego masih menguasai dan saya mengambil keputusan untuk meminta bantuan kamiel.aaahhhh,malangnya kamiel tidak dapt menyelesaikan problem PC saya.ada juga saya dengar kamiel nak panggil awak untuk membantu.saya jadi serba salah..tetapi,akhirnya saya lega kerana kamiel hanya menghubungi awak melalui telefon.masalah PC saya tidak juga selesai sehingga waktu pejabat tamat..

hujan turun mencurah2.saya ambil masa sedikit sebelum pulang.selalunya saya pulang on time.ketika saya turun ke parking,saya masih nampak motosikal awak belum berganjak.bermaksud awak juga masih belum pulang.aduh,gawat!takut2 terserempak dengan awak,saya memecut motosikal saya walaupun hujan turun mencurah2.hati saya betul2 mahu pulang walau apa pun keadaannya..saya pulang dengan wave biru tu..seakan2 nasib tidak menyebelahi saya,akhirnya saya terlibat dalam kemalangan.sungguh,saya rasa sangat2 terkilan.mungkin Allah nak tunjuk yang saya bersalah kerana berprasangka kepada awak..

Kash,
saya minta maaf.hati ini masih ego untuk mengucapkan dengan mulut.hasil nukilan ini harap dapat melegakan hati saya..

Monday, May 17, 2010

Opocot!!!!


banyangkan tiba2 anda ternampak kelibat seekor singa di dalam sebuah workshop.mesti gemparkan.kalau saya,memang saya lari laju-laju.saya takut.walaupun singa tu comel,tapi kalau dia dah lapar,dah tak comel dah kan. saya tak sanngup jadi mangsa hidangan tengah hari seekor singa..ahh sudah!merepek plak..tengok gambar je la ye.


singa yang tersesat dalam workshop


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



anjing rupa-rupanya~


hahaha..sesiapa yang ada di workshop terbabit pasti menyumpah seranah bagai..sweet kan?saya pun nak trim kucing saya macam ni boleh?

alahai

alahai officer-officer sekalian,
tak usah la nak tunjuk kuasa sangat..
awak tu bukan besar sangat pun..
saya cuma tak ada rezeki nak habiskan degree saya.
kalau tak,kita setaraf je...
manusia sama di sisi Allah..

aandacht zoeker

Gelieve te stoppen. het is ruk.


gasak la..saya guna online dictionary.yang penting saya faham.hahahaha...

Mama wa

pagi-pagi lagi wa dah oooiiiittt kan saya.apa lagi rindu la tu.macam la saya tak tahu.walaupun dia tak nak mengaku,tapi saya faham sebab saya pun rindukan dia.hehehe...
rasanya dah lama saya tidak menjenguk blog saya dan kawan-kawan yang lain.banyak cerita yang saya ketinggalan.nasib baik wa oooiiiittt kan saya.baru la saya sedar yang banyak cerita yang saya tak tahu..hehe.apa lagi kami bergosip serba sedikit..sedikit??banyak la kut..hehehe..

1. wa terasa sebab kena tinggal dengan 'mereka'.
2. ada yang cemburu dengan kejayaan orang lain.come on la..sama-sama melayu pun nak iri hati???sampai bila bangsa kita nak maju.dah tu rezeki dia.betul tak??
3. papa nas dah propose mama wa...wah!!!sangat teruja..he said in 2 or 3 years lagi dia nak masuk meminang..bertuah la badan..jangan lupa jemput saya makan nasi minyak..

hahaha..ni hanya point-point je..yang lain-lain tu tak boleh cerita.bahaya...sebenarnya banyak lagi nak kami gosipkan.tapi nanti dulu..sabar..

Thursday, May 6, 2010

Saja2...

kira2 lagi 15minit nak break..dah tak tahu nak buat apa..kepala pening2 akibat tak cukup tidur malam tadi..eisya meragam kerana demam kuat..sejak semalam dia demam.malam tadi mungkin dia dah tak tahan dan merengek seperti didera.
seluruh badan dipenuhi ruam yang berair.saya yang dewasa ini pun terasa tersiksa,apatah lagi si kecil yang umurnya belum lagi setahun.kesiannya anak buahku ini..kalu la auntie boleh faham apa yang eisya lalui..sabar ya sayang..eisya kan kuat...jangan menagis ya..semoga cepat sihat my dear..ada petua apa2 untuk ini??

Wednesday, May 5, 2010

YOU~


Tuesday, May 4, 2010

MEI

Diam tak diam dah masuk bulan mei..hari ni pun dah 4 mei 2040..wah,cepatnya masa berlalu..rasa-rasanya baru sahaja melangkah ke 2010.tup2 dah hampir ke pertengahan tahun 2010..alhamdulillah,masih dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki...
sudah hampir sebulan bekerja..masih belum dapat membiasakan diri..apa la yang susah sangat.just pergi la jumpa dan talk..no,saya sangat malu..adoyai!!!!saya seperti mati kutu.tidak banyak yang dapat saya lakukan..semua seolah-olah baru kepada saya..bukan seolah2 tapi memang baru..hmmmmm...
ok,lupakan sekejap..bulan mei memang bulan yang paling banyang event..kiranya bulan yang terpenting la..eh,ye ke?bulan mei banyak hari2 yang menjadi peringatan untuk kita dan saya juga..
1. 1 mei - hari pekerja (saya bercuti)
2. 8 mei - hari ibu
3. 10 mei - bacaan yasin dan perhimpunan bulanan (jabatan saya)
4. 16 mei - hari guru
5. 20 mei - hari lahir mak saya
6. 28 mei - wesak day
7. 30 mei - hari lahir saya (yeay!!)
happening tak bulan mei???mestila kan...sebab bulan 2 ade 2 orang yang sangat cantik dilahirkan...hehehehehe..sila jangan jeles...

Friday, April 30, 2010

An old man





wau,im hot...look at me girls...

lalalalala~~~~



mesti ada yang fikir kotor kan????

Thursday, April 29, 2010

Roon sirbees

i just read blog that post an interesting article.hahaha...can you understand it....

Room Service (RS): "Morrin. Roon sirbees."

Guest (G): "Sorry, I thought I dialed room-service."

RS: "Rye..Roon sirbees..morrin! Jewish to oddor sunteen??"

G: "Uh..yes..I'd like some bacon and eggs."

RS: "Ow July den?"

G: "What??"

RS: "Ow July den?... pryed, boyud, poochd?"

G : "Oh, the eggs! How do I like them? Sorry, scrambled please."

RS: "Ow July dee baykem? Crease?"

G: "Crisp will be fine."

RS : "Hokay. An Sahn toes?"

G: "What?"

RS:"An toes. July Sahn toes?"

G: "I don't think so."

RS: "No? Judo wan sahn toes??"

G: "I feel really bad about this, but I don't know what 'judo wan sahn toes' means."

RS: "Toes! toes!... Why jew don juan toes? Ow bow Anglish moppin we bodder?"

G: "English muffin!! I've got it! You were saying 'Toast.' Fine. Yes, an English muffin will be fine."

RS: "We bodder?"

G: "No... just put the bodder on the side."

RS: "Wad?"

G: "I mean butter... just put it on the side."

RS: "Copy?"

G: "Excuse me?"

RS: "Copy... tea... meel?"

G: "Yes. Coffee, please, and that's all."

RS: "One Minnie. Scramah egg, crease baykem, Anglish moppin we bodder on sigh and copy... .rye??"

G: "Whatever you say."

RS: "Tenjewberrymuds."

G : "You're very welcome."


can't stop laugh~

Wednesday, April 28, 2010

100th

Akhirnya tercapai juga hasrat saya untuk meraikan entry yang ke seratus ni..
tak buat apa2 party pun to celebrate...hahaha...
tidak sangka walaupun saya buat blog ni just untuk suka2 saja,at last blog ni jadi tempat saya buat luahan perasaan..
gembira,sedih,terkilan,bengang,geram dan macam lagi saya dah curahkan pada blog saya..
thanx a lot..you are such a great friend to me..

Father Mother I Love You

Aku terlanggar seorang asing semasa berjalan,
"Oh maafkan saya, saya tak perasan"

Katanya "Maafkan saya juga,
Saya tak nampak saudara"

Kami amat bersopan dan saling menghormati,
Kami saling melambai sambil berlalu pergi,

Tetapi di rumah lain pula ceritanya,
Bagaimana kita melayan orang tersayang, tua dan muda,

Lewat petang, tika memasak makan malam,
Anak lelaki kecilku berdiri di dapur secara diam-diam,

Bila berpaling aku hampir melanggarnya jatuh,
Jerkahku, "Jangan buat kacau di sini, pergi main jauh-jauh"

Dia berlalu pergi, hatinya hancur luluh dan beku,
Aku tak sedar, bertapa kasarnya kata-kataku,

Sedangku berbaring di katil mendengar musik,
Terdengar suara halus datang membisik,

"Bila bersama orang tak dikenali,
Begitu bersopan dan merendah diri,
Tetapi ahli keluarga tersayang, sering dimarah dan dicaci",

"Cubalah kau pergi lihat di lantai dapur,
Kan kau temui bunga-bungaan berterabur",

"Itu adalah bunga-bunga dibawanya untuk kamu,
Dia memetiknya sendiri, kuning, biru dan unggu",

"Dia berdiri senyap agar jadi kejutan buat kamu,
Kamu tak pernah sedar airmatanya yang datang bertamu",

Pada tika ini, aku merasa amat kecil sekali,
Airmataku mencurah ibarat air di kali,


Senyap-senyap ku kebiliknya, dan melutut di katil,
"Bangunlah, anakku, bangunlah si kecil"

"Apakah bunga-bunga ini dipetik untuk mak?
Dia tersenyum, "Adik terjumpanya belakang rumah di semak"

"Adik memetiknya kerana ia cantik seperti ibu,
ibu tentu suka terutama yang unggu,

"Maafkan ibu, atas sikap ibu hari ini,
Ibu tak harus menjerkah kamu, sebegini,

Katanya,"Oh, ibu, itu tak mengapa,
Saya tetap sayang ibu melebihi segala,

Bisikku, "Anakku, ibu pun sayang kamu,
dan ibu suka bunga itu, terutama yang unggu,


FAMILY

Adakah kamu sedar, sekiranya kita mati hari ini,
syarikat tempat kita berkerja akan senang-senang mendapat pengganti,
dalam hanya beberapa hari?

Tetapi keluarga yang kita tinggalkan,
akan merasa kehilangan kita sepanjang hayat.

Dan sedarlah, sekiranya kita menghabiskan masa kita kepada kerja,
Melebihi keluarga kita, adalah merupakan suatu pelaburan yang tidak bijak.
Bukankah begitu?

Jadi apakah maksud yang tersirat?

Tahukah anda makna "FAMILY"?
FAMILY = (F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)OU

Tuesday, April 27, 2010

5 pm..

jom balik...dah pukul 5..lega...
satu hari berjaya dilalui dengan g#$%**g...

lelaki...

tetiba tadi sya ada tebaca satu blog..sangat sweet...dia nampak betul2 serius with his gurl..

could i get the same thing from my bofie???

i wish i could give him the best..

tapi saya rasa bofie saya tidak seromantik orang lain.sabar la..semoga ada hikmah disebaliknya...

day 20th

dah 20 hari saya menjadi penjawat awam..
saya masih lagi belum faham akan kehendak penjawat awam.
apa yang sya lakukan hanyalah duduk dan apabila tiba pukul 1,keluar untuk break..
mungkin hari2 berikutnya saya tidak akan sesenang ini???

thats my right

saya tulis blog bukan untuk tatapan kalian.bukan untuk hiburan kalian..
suka hati saya la saya nak tulis apa..yang penting saya tak kacau ketenteraman kalian..
saya tulis untuk kepuasan saya sendiri.untuk luahan hati saya.so,perlu ke awak semua kesah dengan apa yang saya nak tulis..
menarik or not interesting is up 2 me okay..

baca je la..kalau rasa tak menarik jangan baca lagi..
saya tak paksa okay...

Sunday, April 25, 2010

My Great Mom

Bila tiba bulan April akan ada satu tarikh yang seakan2 keramat buat saya dan adik beradik yang lain..tarikh ini saya tidak kan lupa selagi akal logik masih dikandung badan.kalau dah nyanyuk nak buat macam mana pula kan??saya kehilangan emak saya pada 19 April 1999..bayangkan,ketika itu saya masih bersekolah rendah dan memerlukan perhatian seorang ibu sepenuhnya.saya kehilangan kasih sayang,perhatian,gelak tawa dan sebagainya..hidup saya terumbang ambing ketika itu.seperti mahu pergi mengikut bonda tercinta kerana saya seperti sudah tidak mampu untuk berdiri.betapa saya rasa seperti layang2 yang terputus tali..ke mana saya perlu tujukan untuk mendapat kasih sayang seorang ibu.ke mana saya nak luahkan rasa apabila saya ada masalah.kepada siapa saya nak khabarkan ketika saya mendapat keputusan yang agak cemerlang ketika di sekolah??lebih menyedihkan apabila sedara mara sudah bebincang untuk menghantar kami ke rumah anak2 yatim.mujur adik beradik lain berkeras untuk menjaga saya dan adik..Maha Besar ALlah..DIA tidak akan mendatangkan dugaan kepada mereka yang tidak mampu menghadapinya.Alhamdulillah dengan sedikit kecekalan yang saya tanamkan dalam diri saya mampu mengharungi hidup ini...ALLAH itu maha berkuasa.jika difikir2 balik mungkin jika Allah mengambil my great mom ketika saya sudah dewasa adakah saya mampu untuk menerimanya????semoga arwah mak ditempatkan dikalangan kekasihNya..AMIN~ALFATIHAH..

hari ahad

tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
tutup mata buka mata
.....
....
....

..
..
..
..
.


dan seterusnya...
rupa-rupanya dah hari ahad..
bermaksud dan bermakna esok saya dah akan mula bekerja semula..ya Allah,malasnya rasa...
janji nak kerja rajin-rajin.tapi apakan saya yang di ofis tu pun bukan rajin-rajin semua pun.sama je macam saya.saya lagi rajin tau....hahaha...esok nak kena siapkan lagi semua surat-surat yang memang berlambak....apa yang tak best,mugkin saya akan dipindahkan ke bahagian lain...waahhh,tak bestnya...dengar cerita bahagian tu lagi banyak kerja.tak boleh la saya nak balik on time lagi..waaa~~~

Thursday, April 22, 2010

Khamis dah

lagi beberapa minit nak balik...
sangat mengantuk....
cepatla masa berlalu...nak balik...
td kak lang datang bwk nasi...
THANKS.....

Sunday, April 18, 2010

Entah

hari ini saya tak tahu la kenapa...hati ni rasa bengkak je....rasa macam ada something yang tak lepas.ada something tersangkut.rasa ada sedikit cemburu melihat kemesraan teman2 sekeliling....

arrrggghhhh...bukan perasaan ini yang saya cari.tolongla..pergi jauh2..saya dah tak larat nak tanggung..sebenarnya,saya terlalu rindukan seseorang...ya,my mom!!!!

SEMOGA ARWAH MAK TENANG DI SISI PENCIPTANYA~

Saturday, April 10, 2010

2nd day

hari ni xbanyak yang berlaku...just lepak2 dan sembang2 dalam meeting room.apa yang lagi tak bestnya,break dari pukul 12.15-2.45....mati kutu...tak tahu nak wat pe...
last2 lepak dalam surau.masuk meeting room balik saya sambung baca novel..aduhai,bahagia makan gaji buta macam ni...

Thursday, April 8, 2010

MOSTI

Akhirnya saya ditempatkan di kementerian sains,teknologi dan inovasi a.k.a MOSTI..
tapi tak tahu lagi penempatan yang betul2 kat mana...
wa,macam nomad plak...
hehehe,mudah2an Allah permudahkan urusan...
semoga saya tak dihantar ke PJ...biarla stay Putrajaya@Bangi...
kalau nak hantar jauh2,hantar pergi Sarawak@Sabah...
baru puas hati...elaun pun masyuuukkk~~~~
(*;*)nanti nangis je...hahaha
Alhamdulilllah,keputusan saya untuk tak nak sambung study ingatkan dah akan menyesal seumur hidup...
ternyata Allah Maha Kaya....masih ada rezeki untuk makhluk kerdil seperti saya ni...
SYUKUR~~

Wednesday, April 7, 2010

esok harinya....

esok saya dah nak start bekerja..
tapi hari ni badan rasa nak demam dan selesema sikit...
medical check up tak buat lagi....
dewan tu tak pergi tengok lagi...
baju tak iron lagi....


HHHHHHHHHUUUUUUUUUUUUUUUAAAAAAA!!!!!!!!
macam mana ni....

Saturday, April 3, 2010

bengang dengan si bangang....

2,3 hari lepas ade sorg pompuan ngaku bini seorang kenalan aku kat uitm...okay,aku pn dengan baik hati pun layan dan jawab la sume msg bodoh pompuan 2...tapi dah tanya macam2,ak pn sound la skali...


"dah berapa tahun awak kawin ngan *a**i .xkan ngan husband sendiri xpercaya.klu xnak kasi husband awak kawan ngan org lain,awak kawin ngan beruang kat hutan 2..xde org nak kawan ngan husband awak..paling2 pun beruk n singa je berani dekat..."


puas hati aku..mgkin sebab terasa dan bengang,die xde msg aku dah...
tup2 malam tadi tetiba si jantan 2 call aku n marah aku coz msg2 ngan bini dia..die bleh cakp aku nak runtuhkan umah tgga die..WTF...bini ko yang start msg aku dulu...nasib baik ak x serang bini die..bodoh pny jantan..kalau ye pun sayang kat bini ko,xpayah la nak serang2 aku..ko tny dl bini ko betul2..SIALAN....
aku sgt bengang n dah tercerita kat abg sayang coz dah xtahan sgt...nsb baik aku dapt tengkan diri sblm abg sayang nak no phone n nak g repeat ngan mamat 2...huhuhuhuhu...boleh tahan gak abg sayang aku ni...ha sape2 berani nak wat onar ngan aku,jaga la...my abg sayang will be there for me...

Friday, April 2, 2010

Din Beramboi...

Saya baru tahu yang seniman berbakat besar ini dah pergi meninggalkan dunia yaang fana ini...semoga Allahyarham ditempatkan bersama para solihin dan shuhada~

Wednesday, March 31, 2010

Setahun jagung...

saje duk belek2 entry yang lepas2...
rupa2nya dah setahun umur blog saya ni...
Sorry my dear...
lupa nak wish....
hehehehe...
walaupun dah setahun,tapi entry saya tak sampai seratus pun....
tidak pa.sikit je lagi...
azam bulan april nak cukupkan entry sampai seratus...
hehehe..apa la yang nak bebel lagi ya...


any idea???

April..

Lebih kurang 30minit sahaja lagi nak melangkah ke bulan April...kenapa?gaya dan lagak seperti menghitung sesuatu..sebenarnya bukan nak countdown apa2 pun...
just to remind myself....you have 8days to prepare....ntahla...semoga Allah permudahkan urusan...


1. Rindu dengan mak kita sebenarnya....

How???

It’s not difficult to make a woman happy. A man only needs to be:

1. a friend
2. a companion
3. a lover
4. a brother
5. a father
6. a master
7. a chef
8. an electrician
9. a carpenter
10. a plumber
11. a mechanic
12. a decorator
13. a stylist
14. a sexologist
15. a gynecologist
16. a psychologist
17. a pest exterminator
18. a psychiatrist
19. a healer
20. a good listener
21. an organizer
22. a good father
23. very clean
24. sympathetic
25. athletic
26. warm
27. attentive
28. gallant
29. intelligent
30. funny
31. creative
32. tender
33. strong
34. understanding
35. tolerant
36. prudent
37. ambitious
38. capable
39. courageous
40. determined
41. true
42. dependable
43. passionate
44. compassionate

WITHOUT FORGETTING TO:

45. give her compliments regularly
46. love shopping
47. be honest
48. be very rich
49. not stress her out
50. not look at other girls

AND AT THE SAME TIME, YOU MUST ALSO:

51. give her lots of attention, but expect little yourself
52. give her lots of time, especially time for herself
53. give her lots of space, never worrying about where she goes

IT IS VERY IMPORTANT:

54. Never to forget:

* birthdays
* anniversaries
* arrangements she makes

HOW TO MAKE A MAN HAPPY

1. Show up naked
2. Bring food

Tuesday, March 30, 2010

(*;*)

Boring dan bosan (eh,bukan sama ke??)
masudnya bosan kuasa dua yang tidak akan dipunca kuasa dengan mana2 nombor pun.
alahai,merepek...nampak sangat la bosan tahap maksima..
saja je nak buat entry..
daa~~~

Thursday, March 25, 2010

Susut

tiba2 teringat perbualan saya dan abang sayang malam tadi...

AS : Tadi encik abang tanya berat abang dah turun berapa??
SA : Dah tu,abang jawab berapa?
AS : Petang tadi abang timbang berat abang dah 59kg..
SA : Betul ke??
AS : Ye la.takkan abang nak bohong plak..
SA : Bukan bohong,seloroh...
AS : Sungguh la..dah turun 59kg.BMI abang 20..
SA : Habis la lemak2 abang semua.macam mana boleh susut macam tu sekali.spare tyre abang dah hilang la ye??
AS : Sayang perli abang ke??
SA : Mana ada.tanya pun dah tak boleh..
...
...
...

kesian abang sayang saya.berat dah turun dengan banyak.memang saya dah perhatikan abang sayang saya ni kalau nak gain berat memang susah.tapi kalau nak turun.cepat mendadak2.penat saya bela segala macam lemak dalam badan dia.akhirnya burn macam tu ja..dah la nak dapat balik susah..


BMI Calculation

(weight)/(height*height)

weight in kg and height in metre.

18 and below underweight
19-25 normal@standard
25 and above overweight..

mujur abang sayang saya masih lagi di tahap yang normal.saya nak dia berat lagi.kurus2 ni macam tak best la.hehehe..nanti saya yang risau.hopefully saya boleh buat dia naik sampai 65kg balik.macam mana ye..nanti saya suruh minum susu baru tahu..


1.tiba2 rasa rindu..dah2 jangan start nak mengada2 okay...

Saya tak FAHAM....

:minimo_40:hari-hari saya cuba untuk memahami diri saya sendiri.kadang2 saya marah sebab abang sayang saya tidak memahami diri saya.tapi saya tidak boleh salahkan dia,sebab saya pun tak faham diri saya sendiri.

saya tidak tahu kalau saya bersama dia,hati saya selalu sensitif.bukan saya tidak cuba untuk buat2 kering..saya gagal.kadang2 saya marahkan diri saya sebab saya tidak boleh berlagak kuat depan dirinya.saya tidak boleh buktikan yang saya boleh hidup tanpa dirinya...oohh tidak,kenapa????saya tidak mengada2.betul,sungguh..saya tidak tipu..tu yang buat saya pelik.bila kami keluar bersama,saya seperti tidak boleh buat kerja sendiri..semua yang saya buat serba tidak kena dan perlukan bantuan beliau untuk settlekan. :girl_3:


bila saya ceritakan pada dia,dia hanya ketawa seperti mengejek.betapa geramnya saya ketika itu.saya tahu apa yang beliau sedang fikirkan..arrrrgghhh bencinya..saya tidak mahu kelihatan lemah di depan beliau...tolonglah,saya tidak seteruk itu..:girl_8:

kadangkala saya rasa selamat kerana beliau sentiasa akan take care dengan saya.walaupun nak melangkah satu longkang dia akan perhatikan sehingga saya betul2 melepasi longkang itu.sweet kan..apa yang tak bestnya apabila saya membuat keputusan dia akan tanya saya berkali2..come on la,fed up tau tak macam tu.cakap sekali sudahla.


aahhh,cukup2.kalau la abang sayang saya membaca blog ini,pasti ada hati yang terasa..syyuuuhhhh..diam2.jangan bagitau dia.:bye:



1.boring pulak duduk di rumah relax macam ni..
2.8hb April lapor diri..berdebar2..
3.sudah ada beberapa rakan yang sudah menamatkan zaman bujang,saya bila lagi???
4.rindu dengan CH crew.korang buat apa sekarang??


Wednesday, March 24, 2010

BUAT BAIK BALASAN JAHAT...

Apa nak jadi dengan manusia zaman sekarang.langsung tidak mengenang budi.orang yang menolong awak itu awak tikam belakangnya.tidakkah awak sedar kalau bukan dia yang menolong awak dahulu,awak sudah tersadai terbiar di tepi jalanan.atau mungkin juga awak telah diculik dan diperdagangkan.sudah ditolong,ini balasan awak padanya.manusia jenis apa awak ni..


EMANG DASAR!!!!!!!
BAJINGAN

CH crew






























TERIMA KASIH CH DURJANA....
We wont forget you...




Tuesday, March 23, 2010

Gambar@picture

Nak upload gambar bagi nampak best sikit.tapi 'jalur lebar' ini sangat la lembab...daripada sakit hati,baik upload nanti2..bersabar semua okay...

no money...

No money no talk...
no money dont talk...
no money no business...
no money no salary...
no money pergi mampussss..........

Monday, March 22, 2010

enjoy tak ingat punya

:girl_4: hahaha,tadi saya dan rakan2 seangkatan telah dihalau dari office sebab prestasi saya dah ahli kumpulan yang lain tidak memuaskan hati 'mereka'.puas kami cuba untuk membetulkan keadaan tetapi keputusannya masih sama..kami tetap dihalau...apakan daya,pencacai seperti kami hanya layak menerima layanan tapak kaki lagaknya..menyampah betul..

saya berusaha untuk membela nasib kami semua..lebih penting membela nasib dan masa depan sendiri...adus,bukan mudah untuk erurusan dengan manusia2 durjana seperti mereka...aaahhh,persetankan,kau yang cari pasal dahulu...we just fight for our right...hahahaha....haram kejadah...

oleh kerana kebengangan tahap super saiya kami semua telah bersetuju untuk keluar berfoya2..bila lagi dapat outing beramai2 macam hari ni..wah,memang class gitu..tempat yang dituju pastinya tempat makan..ya lah,dah la bengang kena marah n so ever ntah hape2...dah 2 kena halau plak..memang makan la semua makhluk Tuhan yang dihalau tadi..aduh sadis sungguh...borak dan bertapa agak lama di KL Jam (a.k.a kijam by mee kuning) kami mula bergerak ke KLCC...jalan kaki beb.small matter la.hahaha.mengah jugak la sampai sana.bukan buat apa pun.jalan2 macam orang tak pernah masuk KLCC.lawak gila bila lya buat macam orang cacat on the way pergi sana...kami gelak macam orang gila..

then,aktiviti disambung dengan sesi karok..melalak2 kami bagai nak terkeluar anak tekak..opppsss,bukan kami,mereka...saya tidak okay...hampir 3 jam di dalam bilik gelap umpama bilik penjara banduan yang bakal dihukum bunuh,bezanya kami enjoy..saya minta permisi untuk pulang..tidak mampu lagi untuk bertahan..badan sudah letih...akhirnya pulang.betapa lalainya saya sehingga zohor pun terlepas.saya yakin kalau abang sayang saya tahu,pasti membebel hingga bernanah telinga...saya budak nakal..theee.....

1. andai anda menerima panggilan temuduga dari company yang menawarkan gaji yang tinggi untuk jawatan yang rendah sila abaikan.mungkin sindiket penipuan..MUNGKIN!!!!


salam kasih sayang untuk ahli kumpulan saya...

:what:

Sunday, March 21, 2010

tidak puas

rasa tidak puas untuk berhenti..maklumla,dah lama saya tidak menulis...gian rasanya..:minimo_28:seperti banyak yang ingin diceritakan tapi saya pun tidak tahu...tak pa,nanti sya nak tulis pasal teammate saya yang sangat happening..ade gambar baru best nak cerita...tunggu ya...(cet,budget ada yang nak baca blog awak ke??)ish,not good2..:minimo_32:aha,tak kira,awak2 semua mesti nak tau kan..tolongla cakap ya..saya nangis nanti...:minimo_34:

hibernasi

wah,tajuk memang tak boleh blah...
sudah habis masa saya untuk berhibernasi dari dunia blog ni.tangan saya sudah gian untuk mencoret sesuatu.padahal bukan ada apa2 yang 'best' untuk dikongsi...

Alhamdulillah saya bersyukur.akhirnya penantian saya sekian lama berakhir.doa saya dimakbulkan Allah.rezeki dimurahkan dan urusan dipermudahkan..Isnin lalu saya menerima sepucuk surat dari SPA..saya ditawarkan untuk berkhidamat di jabatan kerajaan.bukankah itu yang diidam2kan oleh ramai rakyat negara ini???alhamdulillah saya terpilih..walaupun hanya jawatan yang kecil,tapi saya amat bersyukur..insyaallah pada 8hb April 2010 saya akan melapor diri..wah,cuaknya saya rasa...berdebar2 mengalahkan nak tunngu orang masuk meminang...cewah.macam la ada pengalaman orang masuk meminang...okay,stop...jangan nak merepek okay..

arakian setelah saya mendapat tawaran ini,terpaksalah saya meninggalkan apa yang saya sedang lakukan sekarang..orang kata kalau tolak tawaran bekerja dengan kerajaan ni,mereka akan black listed terus nama kita..betul atau tak,saya pun tidak tahu...just go for it...insyaallah kalau saya tidak tersilap,saya akan bertugas di putrajaya..sekali lagi saya bersyukur kerana saya tidak dihantar jauh dari kampung...sedih tau..saya tidak pernah tinggal berjauhan dengan famili..paling jauh pun ketika saya belajar di matrik negeri sembilan...itupun masih boleh pulang setiap minggu..tapi jangan salah sangka,saya masih boleh berdikari tau...(betul ke????)hehehe...

okayla....dah letih...sambung lain kali...





Salam syukur,

puteri bonda

Saturday, February 20, 2010

jangan nakal...

Abang sayang saya akan ke Ipoh sampai hari Khamis minggu hadapan.memang tak best kalau kena tinggal lama2 macam ni.so saya decide untuk balik kampung.so,tak ada la terasa sangat yang dia busy tak boleh nak layan saya...korang tau,tadi sebelum dia tidur dia pesan supaya jaga diri dan kesihatan.dan yang penting jangan nakal2..seronok sangat bila dia cakap macam tu.macam seorang suami nak tinggalkan isteri dia plak kan..saya terharu..yang paling best,ada dedication lagu untuk saya....sila jangan jeles..


Semua tahu kamu cantik
Semua tahu kau menarik
Kau bidadari terhebat
Membuat cintaku makin kuat

*Kadang2 ku cemburu buta
Saat ramai mata terpesona
Terlebih saat ku mau pergi
Bisa hati kau ada dicuri

Please x3
Kamu jangan nakal
Ku pergi sebentar bukan untuk curangimu,

Wo…oo please x3
Kamu jangan nakal
Nanti aku datang bawa yang kau pesan
Diriku untukmu…

Semua tahu kucintamu
Semua tahu kau milikku
Ada pun yang memandangku
Betapa beruntungnya aku




saya doakan semoga dia akan berjaya dalam pertandingan tu nanti.
kerjaya tentera tapi macam atlet dah.aish......aktif2 pun perut tetap maintain je kan??

Friday, February 12, 2010

Spoil...

Terasa seperti ingin dimanja dan diberi perhatian oleh si dia...
Tiba2 teringat mesej petang tadi dengan dia.

saya : imah balik dulu.jumpa lain kali..happy valentine day
si dia : valentine day??
saya : saja nak wish.kita kan xde anniversary,just to remember our precious moments...
si dia : wajib ke celebrate??
saya : not at all.Kalau abg xske xpe la..sori
si dia : (xreply pape)


saya rasa macam kecewa sangat.saya ingat boleh manja-manja.tapi saya tak boleh buat apa2..si dia memang tidak romantik seperti lelaki lain.sabar dan bersabar dan terus bersabar..

;;