Tuesday, September 29, 2009

xnak!!!!!

Alangkah seronok klu dapat kembali kpd zaman kanak..
xperlu bersusah payah nak fikir macam2..
benar kata orang,zaman kanak2 zaman paling mnyeronokan..
alangkah ruginya mereka yang tidak mnikmati zaman kanak2 mereka sepenuhnya..
:mBerangan:

aku salah seorang yang tidak dapat mnikmati zaman kanak2 sepenuhnya..
macam mana nak mnikmati zaman kanak2 yg meriangkan sedangkan keriangan aku ditarik ILLAHI seawal umur aku 11 tahun..setahun kemudian sekali lagi keriangan ak diragut ILLAHI..
nenda dan bonda pergi mnyahut seruan PENCIPTANYA..dua tahun berturut2..
sedangkan aku masih lagi terkontang kanting mharungi zaman kanak2 yg seharusnya dipenuhi dgn gelak tawa..
bukan ak tdk redha dgn takdir Allah,tp sbg manusia biasa......
aku juga inginkan seperti kanak2 lain yang dibelai dmanja oleh insan yg paling agung d mata anak2..
aku juga inginkan kepulanganku dsambut ibu d muka pintu...
aku juga inginkan kesedihanku dipujuk oleh mak dengan pelukan dan kata2 semngt..
Ya Allah betapa lemahnya seorg anak tanpa bimbingan seorg ibu..

aku pernah bertanya kpd seorg teman...:mNgumpat:

aku:klu ko terpaksa pilih untuk hilang ayah @ mak,maner yg ko pilih??
teman:ish,klu bleh xnak hilang dua2..
aku:ak cakap klu terpaksa kan??
teman:klu xpilih xley ker??
aku:ko ni reti bahasa ke x???
teman:rilex la..ok2 klu terpaksa??maksudnya darurat la kn..
aku:ntah..
teman:berat ni..tp klu ak biar hilang ayah daripada hilang mak..
aku:nape??
teman:aku rasa ak xleh hdup tanpa mak ak..ish xley bayangkan mcm mane klu mak ak xde..ak bley jadi gler kut..
aku:......

klu soalan yg sama diajukan kat korg,pe korg nak jawab..

Aku membesar tanpa seorg ibu..mmg ak xnak jadi mcm ni..
ak terlalu muda utk hidup tanpa ibu..apakn daya takdir Allah x mampu ak lawan..
sudah lebih sedekad ak hidup tanpa ibu..berhari raya tanpa ibu..
rindu nak salam tangan mak sambil minta ampun d pagi raya...syahdunya..


Cemburu tgk korg cerita pasal mak korg..cemburu tgk korg bermanja ngan mak korg..cemburu tgk korg bley mngadu mcm2 ngan mak korg,cemburu korg dapt mkn masakn mak korg...CEMBURU,CEMBURU,CEMBURU!!!!korg tau x???aku ulang,CEMBURU!!!!!!!

MANA LAGI KERIANGAN YANG PATUT AKU RAIKAN?????:puteh_22:

1. hargai ibu dan ayah selagi mereka masih ada
2. Korg xperlu pilih ayah@mak sbb dua2 sama penting..
3. tetiba rasa sebak teringat kat arwah mak..

p/s: syurga terletak di bawah telapak kaki ibu..






0 Comments:

Post a Comment