Thursday, July 16, 2009

My 1st interview

Tanggal 15 Julai 2009 telah mutkan ak bedebar setengah hari..
dari ak siapkan resume, ak dah memakai baju kurung nak g interview..
ish naper tenet ni asyk xbleh je...
bengangnyer ak..
hmmm lantakla...sambung balik pasal interview tadi..
pnyla awla ka bangn pagi 2 takut lewat g interview..kul 5.40 ak dah kejutkan akak ak suh bgn...
hahaha...cian...
saper suh serah diri nak temankan ak...hahaha..anway,thanx a lot..
g mandi n terketar2 ak kuar bilik air...
sejuk sioootttt...
haha..siap2, make up lebih kurg....
make up???reti ker?
calit jer la per yg patut..
kul 6.25 ak dah kuar umah..
uish awal gler..
ye la takut tlambat and sesat plak..
huhuhuhu..pny la susah nak cari tmpat tmuduga 2..
one IOI resort..
tulis kat surt panggilan kompleks kerajaan..
dah kitorg igt pn kat kompleks kerjaan yg dekat ngan alamnda 2..
jauh lagi rupenye..
last2 nasib baik sampai gak...
2 pn dah agak lewat..
kul 8.20..cuak..
sampai kat lobi,org xde..
so lg la ak mgelabah..
igt sumer dah g interview room..
tny2 org kat ctu,akhirnya kami smpai tmpat yg dimksdkan..
adui,nak cari tmpat pn satu hal...
hmm.then ak serahkan surat pglan tmuduga n daftar..
check yg check 2 tgk sumer sjil2 ak n bag ak no giliran utk temudga..
adui no 20!!!!!!!!!!!
baper jam la nak dapat turn ni...wawawawa...
cian plak kat akak ak...
lamer dier tgg...dah la lapar gle..
td pg maner smpt makn pape..
huh..kul 10,baru 7org yang settle...
adui..
11.18pg,tetiba interviewer 2 kuar bilik...
aik naper plak ni...
"maaf yer.sesi kiter behenti skejap.kami nak g minum pagi.."
aduhai..nasib2..lagi lamer la nak tgg ni..
dah tgh tgg interviewer 2,tetiba loceng kecemasan berbunyi..
alamak..
pe hal plak..kitorg sumer diarahkn turn ke tggkt 3..
g kat datrn..
ade latihan kebakarn la plak..
xder hari laen ke nak wat..
lagi la tgendala interview ak..
pas sejam lbh kurg,baru sesi interview dsmbung..
masuk jer bilik tadi,sume lampu xley nyala plak..
problem2..
mcm2 plak..
dkt kul 1 baru la turn ak..
pny la bdebar2 ak masuk..
Interviewer : Selamat pagi..sila perkenalkan diri awak..
Aku : nama saya nor fatimah munin..
Interviewer : baikla,cik nor fatimah,awak boleh duduk..
Aku : terima kasih..
hehehe..ak xley la citer sume..
rahsia kerajaan..tp yang paling bestnyer soalan ni..
Interviewer : ish,sy tgk SPM awk ni sej A1..bley la tny soalan sej ni..
Aku : errrrr....(mampus ak..dah la byk luper)
Interviewer : nmakan negeri2 bersekutu...
Aku : hmm..maaf encik..negeri2 bersekutu yg maner yerk?(dah naek sumer kutu kepala ak)
Interviewer :aik maner bley bgtau..sej awk A1 ni..mst hebat...PMR pn sej A..
Aku : (dgn sengalnyer ak jawb)pulau pinang....
Interviewer : pulau pinang negeri selat..mcm maner ni..
Aku :hmm melaka..(terasa bodohnyer ak)
Interviewer : melaka negeri selat jgk..
Aku :hmmm..pe yerkk
Interviewer : okayla,bagi saya negeri2 selat
Aku :(dgn sedikit confdnt ak bgtau) melaka n penang (padahal org 2 dah bgtau td)
Interviewer : lagi 1?
Aku :ha???
Interviewer : temasik..dulukan singapore part of msia
Aku :ooo..ye la..
Interviewer : mcm ni la..nama negara penjajah yg pnh mjajah msia
Aku :(alamak) portugis,belanda,inggeris n jepun..(xtau la btul ker x..ak tibai jer.)
pas 2 ade la borak cket2 and sesi ak berakhir..
lega cek..kuar ngan senyuman..konon2 success la..
padahal,hampesss..
xper la pnglamn ptama..
mstla mcm 2 kan..
hahaha....BEST!!!!!!!!

0 Comments:

Post a Comment